테슬라는 최근 중국 설날 휴일과 경쟁사 BYD의 가격 인하 압박으로 인해 상하이 공장의 출하량이 1년 만에 최저 수준을 기록하면서 7% 이상 하락했다.

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Tesla recently fell more than 7% as shipments from its Shanghai factory hit their lowest level in more than a year due to the Chinese Lunar New Year holiday and pressure from rival BYD to cut prices. According to February sales data from the China Passenger Car Association (CPCA), Tesla sold 60,365 vehicles from its Chinese factory during the month. This is the lowest level since December 2022 and a 19% year-over-year decline. Sales in China tend to slow down during the annual Lunar New Year holiday, but the latest data also comes against a backdrop of slowing electric vehicle (EV) sales and heated competition in the country. Tesla has continued its price-cutting strategy, including offering insurance subsidies for Model Y and Model 3 vehicles to Chinese customers earlier this month. The company is also facing stiff competition from domestic EV rivals such as BYD.

 

테슬라는 최근 중국 설날 휴일과 경쟁사 BYD의 가격 인하 압박으로 인해 상하이 공장의 출하량이 1년 만에 최저 수준을 기록하면서 7% 이상 하락했다. 중국 승용차 협회(CPCA)의 2월 판매 데이터에 따르면, 테슬라는 해당 달 중 중국 공장에서 60,365대의 차량을 판매했다. 이는 2022년 12월 이후 최저 수준이며, 전년 동월 대비 19% 감소한 수치입니다. 중국에서는 매년 음력 설날 연휴 기간 판매가 둔화하는 경향이 있지만, 최근 데이터는 전기차(EV) 판매 둔화와 중국 내 경쟁 가열화라는 배경과도 맞물리고 있다. 테슬라는 이달 초 중국 고객들을 대상으로 Model Y 및 Model 3 차량에 대해 보험 보조금을 제공하는 등 지속적으로 가격 인하 전략을 펼쳤다. 또한 BYD등 국내 전기차 경쟁사와 치열한 경쟁을 벌이고 있다.

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