6일 0시 20분(한국시간)께부터 인스타그램, 페이스북, 메신저에 접속 장애가 발생

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On Tuesday morning Eastern time, Meta-owned social media platforms Instagram, Facebook, and Messenger experienced outages, with over 500,000 users reporting issues to Down Detector starting around 10:08 a.m. EST, peaking at 10:30 a.m. EST. Over 72,000 posts about the Facebook and Instagram outage were made on Twitter/X. By 12 p.m. EST, the issue seemed to have been resolved, with Meta's Communications Director Andy Stone announcing that a technical issue causing difficulty in accessing services had been quickly addressed and apologized for any inconvenience. Facebook users encountered "session expired" messages when attempting to log back in, and Instagram feeds failed to load with an error message, though these issues now appear to have been resolved.

 

6일 0시 20분(한국시간)께부터 인스타그램, 페이스북, 메신저에 접속 장애가 발생했다. 50만 명 이상의 사용자들이 장애를 보고했으며, X에는 7만 2천 개 이상의 게시물이 올라왔다. 문제는 1시간 30분 정도 지나 해결된 것으로 보이며, 메타의 커뮤니케이션 디렉터인 앤디 스톤은 기술적 문제로 인해 서비스 접근에 어려움이 있었으나 문제를 해결했고 불편을 겪은 모든 이에게 사과한다고 발표했다. 페이스북 사용자들은 계정에서 로그아웃 되었다가 다시 로그인하려고 할 때 '세션이 만료되었다'는 메시지를 받았으며, 인스타그램 피드는 '문제가 발생했습니다'라는 메시지와 함께 로딩되지 않았다.

 

 

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