독립 연구 기관 카운터포인트 연구소에 따르면 올해 첫 6주 동안 중국에서 아이폰 판매량이 24% 감소

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iPhone sales in China fell 24% in the first six weeks of the year, according to independent research firm Counterpoint Research. This is raising concerns about deteriorating demand for iPhones and weighing heavily on Apple. Counterpoint Research found that the Chinese mobile market as a whole was down 7% in the first few weeks of the year, the result of a combination of factors, including the COVID-19 pandemic, slowing economic growth, and dwindling consumer confidence. In particular, the iPhone, an expensive premium smartphone, is being shunned by consumers in China as cheaper Android smartphones are becoming increasingly popular, it added.

 

독립 연구 기관 카운터포인트 연구소에 따르면 올해 첫 6주 동안 중국에서 아이폰 판매량이 24% 감소한 것으로 나타났다. 이는 아이폰에 대한 수요 악화 우려를 불러일으키고 있으며, 애플에게 큰 부담으로 작용하고 있다. 카운터포인트 연구소는 중국 모바일 시장 전체가 올해 첫 몇 주 동안 7% 감소했으며, 이는 코로나19 팬데믹, 경제 성장 둔화, 소비자 신뢰 위축 등 여러 요인이 복합적으로 작용한 결과로 분석된다고 전했다. 특히, 중국에서는 저렴한 가격의 안드로이드 스마트폰들이 점점 더 인기를 얻고 있는 상황에서 고가의 프리미엄 스마트폰인 아이폰이 소비자들의 외면을 받고 있다고 덧붙였다.

 

 

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