리비안은 전기차 시장의 개척자로 자리매김했다. 최초로 전기 트럭을 출시했으며 현재까지도 전기 3열 SUV를 판매

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Livian has been a pioneer in the electric vehicle market. It was the first to launch an electric truck and is still one of the few companies to sell an electric three-row SUV. But the company's newest challenge will be a tough one. The Livian R2, set to launch on March 7, is a two-row compact SUV. With a range of about 300 miles and a starting price of around $45,000, the R2 will compete directly with existing compact electric SUVs like the Tesla Model Y and Ford Mustang Mach-E. The launch of the Livian R2 is also significant for its timing. While electric vehicle sales are on the rise, customers' concerns about high prices and charging infrastructure have been a barrier to growth. In addition, the company is facing a cash crunch due to rising costs that are outpacing revenue growth. The success of R2 will determine the company's future.

 

리비안은 전기차 시장의 개척자로 자리매김했다. 최초로 전기 트럭을 출시했으며 현재까지도 전기 3열 SUV를 판매하는 몇 안 되는 기업 중 하나다. 하지만 리비안의 새로운 도전은 험난할 것으로 예상된다. 3월 7일 출시 예정인 리비안 R2는 2열 콤팩트 SUV다. 약 300마일의 항속거리와 4만 5천 달러 정도의 시작 가격을 가진 R2는 테슬라 모델 Y, 포드 머스탕 마하-E 등 기존 콤팩트 전기 SUV와 직접 경쟁하게 된다. 리비안 R2 출시는 시기적으로도 중요한 의미를 지니고 있다.
전기차 판매는 증가하고 있지만 고객들의 높은 가격과 충전 인프라에 대한 우려는 성장의 걸림돌로 작용하고 있기 때문이다. 또한 리비안은 수익 증가 속도를 뛰어넘는 비용 증가로 인해 현금난에 처해 있다. R2의 성공 여부는 리비언의 미래를 결정짓게 될 것이다.

 

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